آشنایی با سیستم مه پاش در گلخانه

آشنایی با سیستم مه پاش در گلخانه

آشنایی با سیستم مه پاش در گلخانه

پرورش گیاهان و محصولات سالم در محیط کنترل شده ، مانند گلخانه ، چالش برانگیز است. این امر به این دلیل است که گیاهان برای رشد و نمو به سطح ایده آل رطوبت و دما نیاز دارند که حفظ و تنظیم آنها در یک محیط بسته گلخانه ای برای تولید کنندگان حرفه ای دشوار است. با این حال ، در طول زمستان ها ، سیستم مه پاش در گلخانه میزان رطوبت کافی را حفظ می کند و باعث می شوند که گیاهان به دلیل سیستم های گرمایشی نصب شده در گلخانه شما دچار کم آبی نمی شوند. بسیاری از گلخانه ها در شرایط خشک که در تابستان وجود دارد بسته می شوند و تا زمانی که دما به سطح رشد قابل قبولی نرسد، باز نمی شود اما این سیستم با رساندن رطوبت به گیاهان در تمام فصول این مشکل را رفع می کند.

سطح رطوبت ایده آل برای گیاهان 50 تا 70 درصد است. در تابستان ها ، از آنجا که هوا گرم است ، گرما رطوبت مورد نیاز گیاهان را جذب می کند. به همین دلیل گیاهان زراعی وقتی رطوبت نسبی گلخانه به زیر 30 درصد می رسد ، پژمرده می شوند. رطوبت کم نیز روند رشد آنها را کند و حتی گاهی اوقات متوقف می کند. شرکت گلخانه سازی با نصب سازه های گلخانه ‌ای به روشی صحیح، مانع بروز تمام این مشکلات می شود.

سیستم مه پاش در گلخانه

سیستم های مه پاش یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای تولیدکنندگان است که جهت حفظ و تنظیم درجه حرارت و رطوبت مورد نیاز گیاهان در تمام طول سال، ارائه می شوند. این سیستم یک رطوبت نسبی را بدون خیس شدن گیاه ایجاد می کند و قطرات ریز آب را با استفاده از سیستم گردش هوا، به طور یکسان در تمام فضای گلخانه پخش می کند. امروزه به علت کم آبی و قیمت های بالا، برای آبیاری گلخانه ها و زمین های زراعی از سیستم مه پاش استفاده می کنند.

با استفاده از پمپ مه پاش فشار بالا ، آب از طریق نازل های کوچک سیستم تحت فشار قرار گرفته و آزاد می شود. آب به صورت قطره هایی با قطر کمتر از 5 میکرون پاشیده می شود ، بنابراین مه فوق العاده ریز مانند غبار در هوا ایجاد می شود. این مه پرفشار یا غبار، بخار می شود تا منطقه را خنک کند و در عین حال سطح رطوبت ثابت را حفظ کند بدون اینکه باعث جمع شدن رطوبت زیاد شود. هرچه قطرات کوچک تر باشند سریع تر جذب گرما می شوند و بلافاصله در هوای خنک تبخیر می شوند.

آشنایی با سیستم مه پاش در گلخانه

اجزای تشکیل دهنده سیستم مه پاش در گلخانه

1. یکی از اجزای اصلی مه پاش، نازل ها می باشند که قطرات به وسیله آنها روی گیاهان و میوه ها پخش می شود. اندازه نازل های مورد استفاده در گلخانه ها، به طور معمول 30 میکرون است. نوع ماده ای که برای نازل خود انتخاب می کنید، متفاوت است. ما به جای پلاستیک ، نازل های برنجی یا استیل ضدزنگ پیشنهاد می کنیم چرا که مقاوم ترند.

2. جز دیگر مه پاش، الکتروپمپ است که اکثرا در مه پاش گلخانه ای از الکتروپمپ برتولینی ایتالیا استفاده می کنند.

3. شیلنگ‌های دارای فشار قوی

4‌. پایه‌ی نازل و اتصال های مربوط

5. تابلوی برق

6. فیلتر آب

مزیت های مه پاش گلخانه ای

استفاده از سیستم مه پاش در گلخانه مزایای مختلفی دارد. در اینجا 5 مزیت برتر سیستم مه پاش در گلخانه آورده شده است که آنها را با هم مرور می کنیم:

  • این سیستم به حفظ شرایط مطلوب و سازگار برای رشد بهینه گیاه در تمام طول سال کمک می کند و باعث افزایش بهره‌وری می شود.
  • برای تشویق رشد مداوم گیاه ، سطح رطوبت را بیش از 30٪ نگه می دارد
  • سیستم مه پاش گلخانه ای یک راه حل کم هزینه در مقایسه با سایر گزینه های کنترل آب و هوا در بازار است. علاوه بر این ، نصب آن آسان است و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد.
  • دما را در یک گلخانه به طور موثر کاهش می دهد
  • به مبارزه با بیماری های گیاهی ، به حداقل رساندن تنش گیاه و در نتیجه افزایش سرعت رشد کمک می کند.

همه این مزایا از طریق توانایی پرورش دهنده گلخانه در کنترل کامل بر محیط امکان پذیر است. با این حال ، همچنین نیاز به درک بهترین روش برای بهینه سازی سیستم مه پاش گلخانه ای است. تمام این مزایا با سپردن کار به شرکت ساخت گلخانه  امکان پذیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *