کشت گلخانه ای چیست

کشت گلخانه ای چیست

کشت گلخانه ای چیست

امروزه ، بسیاری از کشاورزان به دلیل عدم حمایت کافی مالی ، کشاورزی را به سمت مشاغل دیگر سوق داده اند.تغییرات آب و هوایی یک چالش قابل توجه برای کشاورز است.بیش از 95٪ کشاورزان از روش سنتی کشاورزی استفاده می کنند.اگر بخواهیم از کشاورزی سود بیشتری بدست آوریم ، باید تکنیک های مدرن کشاورزی مانند کشت گلخانه ای را در پیش بگیریم.

گلخانه یک ساختار قاب دار است که با یک ماده شفاف و به اندازه کافی بزرگ برای رشد محصولات تحت شرایط محیطی جزئی یا کاملاً کنترل شده پوشش داده می شود.

کشت گلخانه ای در درجه اول پرورش گیاهان یا محصولات در ساختاری با دیوارها و سقف است که عمدتا از مواد شفاف توسط شرکت ساخت گلخانه ساخته شده است.فضای داخلی گلخانه ای که در معرض نور خورشید است به طور قابل توجهی گرمتر از دمای خارجی است و از گیاهان آن در برابر شرایط شدید محافظت می کند و فرصتی را برای رشد گیاهان در شرایط سخت فراهم می کند.

کشت گلخانه ای

ما بسیاری از میوه ها ، سبزیجات و گل ها را از کشورهای دیگر وارد می کنیم و پول بسیار خوبی به آنها می پردازیم.اگر ما با کمک تکنیک های مدرن ، این گیاهان را در کشور خود پرورش دهیم ، می توانیم مبلغ قابل توجهی درآمد کسب کنیم ، بنابراین من می گویم این روش مدرن مانند گلخانه سطح زندگی کشاورزان ما را بهبود می بخشد.

دلایل استفاده کشت گلخانه ای

  • افزایش تولید

کشت گلخانه ای می تواند تولید محصول را افزایش دهد زیرا شما می توانید شرایط مناسب آب و هوایی مورد نیاز برای رشد گیاه را ایجاد کرده و گیاهان بیشتری در هر فوت مربع نسبت به کشت محصولات در یک مزرعه باز پرورش دهید.

  • به حداقل رساندن خطرات تولید

قرار گرفتن در یک فضای بسته از آسیب دیدن محصولات در اثر حوادث شدید مربوط به آب و هوا مانند افزایش ناگهانی یا افت دما جلوگیری می کند.همچنین می تواند محصولات را از پرندگان و سایر حیواناتی که ممکن است به محصولات آسیب برساند دور نگه دارد.

  • پیشگیری از بیماری و آفات

گلخانه ها می توانند از بروز مشکلاتی مانند آفات جلوگیری کرده و همچنین کنترل بیشتری در برابر بیماری های دیگر ایجاد کنند.فضای بسته می تواند فقط به پرسنل ضروری محدود شود و وقتی افراد کمتری در آن رفت و آمد می کنند ، خطر کمتری محصولات را تهدید می کند.همچنین به شما امکان می دهد در صورت بروز مشکلات ، آنها را جدا کنید.انتقال گیاهان بیمار یا آلوده به دور از بقیه محصولات می تواند محصول شما را نجات دهد!

  • رشد در طول سال

گلخانه فضایی کاملاً مستقل و کنترل شده از نظر آب و هوا است که به گیاهان اجازه می دهد در تمام طول سال بجای فقط فصلی ، رشد کنند.حتی در سرمای شدید زمستان یا گرمای شدید تابستان ، می توان محصولات با کیفیت بالا کشت کرد ، به شرطی که از فن آوری لازم برای ایجاد آب و هوای مناسب در داخل گلخانه برخوردار باشید.

فواید کشت گلخانه ای

  • افزایش ثبات و امنیت

از آنجا که شرایط بیرونی لزوماً بر گیاهان یا کارگران تأثیر نمی گذارد ، محیط محافظت شده گلخانه شرایط ایمن و پایداری را فراهم می کند.

سخن نهایی

از گلخانه ها به عنوان روش پیشرفته کشاورزی استفاده می شود.آنها ویژگی کنترل محیطی را فراهم می کنند که به شما امکان می دهد بهترین شرایط رشد / تولید را برای عملکرد بهینه گیاه ایجاد کنید.

گلخانه ها كنترل رشد ، شكوفایی ، اندازه و كیفیت میوه را ارائه می دهند و همچنین دوره تولید را برای برداشت مداوم افزایش می دهند.یکی دیگر از مزایای عالی کشت گلخانه ای این است که استفاده از سموم دفع آفات و حشره کش ها را به حداقل می رساند ، بنابراین قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی کاهش می یابد.

این مقاله توسط گروه فنی مهندسی گلخانه سازان ارائه شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *