لوازم و تجهیزات گلخانه

لوازم و تجهیزات گلخانه

لوازم و تجهیزات گلخانه

قبل از ساخت گلخانه ممکن است از خود بپرسید که واقعاً به چه لوازم جانبی نیاز دارید.برخی تجهیزات بسته به منطقه آب و هوایی و استفاده می توانند مهم باشند.برخی از این لوازم جانبی گلخانه ای که باید داشته باشید، کارهای باغبانی را ساده کرده و نظم را به گلخانه شما می آورند. بنابراین، لوازم و تجهیزات ضروری هر گلخانه برای عملکرد مؤثر چیست؟بیایید آنها را مرور کنیم و در نظر داشته باشیم، ممکن است به  آنها نیاز داشته باشیم.

لوازم و تجهیزات گلخانه ای یک اصطلاح گسترده است که تقریباً هر نوع تجهیزات یا تجهیزاتی را در بر می گیرد که در گلخانه ها برای حفظ شرایط بهینه، مراقبت از گیاهان و نگهداری خود گلخانه استفاده می شود.تجهیزات آبیاری، روشنایی، گرمایش و تهویه و همچنین مواردی مانند گلدان، محیط کشت و کودها همگی در گلخانه ها استفاده می شوند.برخی از گلخانه ها نیز از تجهیزات کشت هیدروپونیک استفاده می کنند.

تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی گلخانه

  • گرمایش

شما ممکن است در منطقه ای زندگی کنید که دمای بیرون برای مدت طولانی به صفر یا زیر صفر می رسد. در این صورت، مهم نیست که چند گیاه در گلخانه خود می روید و چه عایق دارد، به بخاری نیاز خواهید داشت.برخی از گیاهان فقط با دمای 65 تا 70 درجه فارنهایت رشد می کنند. حتی گیاهان زمستانی برای جوانه زدن به دمای خاصی نیاز دارند. بنابراین ممکن است سرمایه گذاری خوبی برای رشد محصولات شما باشد.

تجهیزات موردنیاز برای راه اندازی گلخانه

  • تجهیزات مربوط به تهویه گلخانه

تهویه در گلخانه ها بسیار مهم است و اکثر گلخانه ها به تهویه فعال متکی هستند.البته فن ها رایج ترین نوع تجهیزات گلخانه ای هستند که برای تهویه استفاده می شوند. می توان از آنها برای گردش هوای داخل گلخانه استفاده کرد یا می توان از آنها برای تبادل هوای بیرون با هوای داخل گلخانه استفاده کرد.

حذف گرمای شدید داخل گلخانه یکی از ضروری ترین اهداف تهویه است. هنگامی که گیاهان در معرض گرمای بیش از حد قرار می گیرند ممکن است خراب شوند. تهویه مناسب همچنین رشد بیماری ها را کاهش داده و از آفات جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که تهویه منفعل یا برقی مناسب را برای عملکرد صحیح گلخانه خود ترتیب دهید.

  • تجهیزات گلخانه ای برای کنترل آب و هوا

کنترل آب و هوا نیز در عملیات گلخانه مهم است. تجهیزات گلخانه ای برای کنترل آب و هوا می تواند شامل بخاری هایی باشد که با گاز یا برق کار می کنند و همچنین ترموستات هایی برای تنظیم دما.

  • ابزارهای باغبانی

ابزارهای رایج باغبانی مانند بیل، ماله های کوچک، شیلنگ، بطری های اسپری، سمپاش های شیمیایی و حتی چرخ دستی نیز تجهیزات مفید گلخانه ای هستند. تقریباً هر نوع وسیله ای که در باغبانی در فضای باز استفاده می شود در فرهنگ گلخانه ای جایگاهی دارد. پلاستیک ها برای تعمیر گلخانه، سایه اندازی یا پوشش زمین از اقلام رایج گلخانه ای هستند.

  • تجهیزات آبیاری گلخانه

یکی دیگر از انواع مهم تجهیزات گلخانه ای تجهیزات آبیاری است. در ساده ترین شکل خود، می تواند چیزی به اندازه یک قوطی آبیاری یا شلنگ باغچه باشد. برخی از گلخانه‌ها از سیستم‌های آبیاری پیچیده استفاده می‌کنند که شامل آبپاش‌هایی است که در بسترها یا سیستم‌های بالای سر یا قطره‌ای نصب می‌شوند. گاهی اوقات از تایمر برای تنظیم دفعات و مدت جلسات آبیاری استفاده می شود.

یکی از مهمترین چیزهایی که گیاهان نمی توانند بدون آن زندگی کنند آب است. اگر زمان کافی برای آبیاری منظم گیاهان خود را ندارید، باید روی یک سیستم آبیاری قابل برنامه ریزی سرمایه گذاری کنید. انواع مختلفی از سیستم های آبیاری وجود دارد. قبل از خرید سیستم آبیاری، باید به این فکر کنید که چه گیاهانی را می خواهید پرورش دهید تا سیستم آبیاری مناسب را انتخاب کنید.

تجهیزات آبیاری گلخانه

  • تجهیزات هیدروپونیک

تجهیزات هیدروپونیک در بسیاری از گلخانه ها به ویژه در عملیات کشت تجاری یافت می شود.

  • قفسه و نیمکت

یکی از راه های به حداکثر رساندن فضای محدود گلخانه، استفاده از تجهیزات صرفه جویی در فضا است که مقرون به صرفه است و گیاهان را تشویق به رشد می کند. نیمکت ها و قفسه ها در مواقعی که نیاز به فراهم کردن فضاهایی برای رشد عمودی باشد، پاسخ های به موقع می دهند.

طیف گسترده ای از طرح های نیمکت و قفسه برای پاسخگویی به ترجیحات و نیازهای هر باغبانی وجود دارد. برخی از مدل ها را می توان در کنار هم قرار داد تا از فضای شما نهایت استفاده را ببرید. طرح انتخابی هر چه باشد، نه تنها جذابیت زیبایی به گلخانه ارائه می کند، بلکه سال های طولانی خدمات را نیز ارائه می دهد.

سخن نهایی

ما این لوازم و تجهیزات ضروری گلخانه را گردآوری کردیم.اگر هنوز مطمئن نیستید که به چه تجهیزاتی نیاز دارید، به این فکر کنید که گلخانه را در کجا راه اندازی کرده اید، چه مدل گلخانه ای دارید یا می خواهید کدام یک را خریداری کنید، و چه گیاهانی را می خواهید پرورش دهید.همیشه می توانید با شرکت ساخت گلخانه تماس بگیرید یا ایمیل بزنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *