محصولات پر درآمد گلخانه ای

8 مورد از پر سودترین محصولات گلخانه کدامند؟

مقدمه

ساخت گلخانه‌ صنعتی به خاطر راحت بودن کاشت محصولات و قابلیت پرورش انواع گیاه در هر فصل از سال، امروزه مورد استقبال بسیاری از کشاورزان قرار گرفته‌ است. اما مسلماً قبل از شروع به این کار باید در مورد هزینه‌ های آن، تجهیزات مورد نیاز و هم چنین محصولات پر درآمد گلخانه ای ای در این تجارت فکر کرده و اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید.

من در این محتوا قصد دارم، برای شما عزیزان از پر سودترین محصولاتی که می ‌توانید در گلخانه خود بکارید، صحبت کنم. اگر شما نیز از علاقمندان به این تجارت می ‌باشید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید تا پایان مقاله همراه من باشید. چنان چه به دنبال یک شرکت گلخانه سازی در شهر اصفهان می‌ گردید، من به شما گروه فنی گلخانه سازان را معرفی می ‌کنم.

معرفی محصولات پر درآمد گلخانه ای

همان طور که قبلاً اشاره کردم شما می‌ توانید در گلخانه خارج از شرایط آب و هوایی و مشکلات کم آبی که امروزه هم زیاد شده است، به راحتی به پرورش گیاهان پر فروش بپردازید. اما برای این که سودی از این تجارت به دست آورید، بهتر است گیاهانی را برای کشت انتخاب کنید که محبوبیت بیشتری در بین مردم دارند و تقاضا برای فروش آن ها نسبت به دیگر محصولات بالاتر است. علاوه بر آن شما قادرید محصولاتی را پرورش دهید که در همه ی فصول سال قادر به کاشت آن باشید.

معرفی محصولات پر درآمد گلخانه ای

از جمله مهمترین محصولات پر درآمد گلخانه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاشت قارچ در گلخانه

با توجه به این که قارچ از محصولاتی به شمار می ‌آید که فروش آن بالا است و علاوه بر آن دارای تنوع زیادی می باشد، بنابراین گزینه ی مناسب و پر سودی برای پرورش در گلخانه محسوب می گردد. شما می ‌توانید با توجه به نحوه کشت و زمان مورد نیاز برای رشد این نوع محصول از بین انواع مختلف آن یکی را برای کاشت انتخاب نمایید.

معمولاً قارچ‌ های صدفی نسبت به انواع دیگر آن روش کشت راحت تری دارند‌، بنابراین اگر تاکنون پرورش قارچ انجام نداده‌ اید، من به شما توصیه می ‌کنم از کاشت این نوع قارچ شروع کنید.

کاشت توت فرنگی در گلخانه

از آنجایی که این محصول را فقط در یک فصل از سال می ‌توان پرورش داد و درخواست زیادی نیز برای فروش آن در فصل ‌های مختلف وجود دارد، از محصولات پر درآمد گلخانه ای به شمار می آید. اما نکته‌ ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که توت فرنگی به تغییرات دما حساسیت زیادی از خود نشان می ‌دهد.

بنابراین در هر فصلی از سال که قصد کاشت آن را داشتید، باید دمای مورد نیاز برای رشد آن را حتماً از قبل بدانید و فراهم کنید. مسئله دیگر سیستم تهویه گلخانه است که حتماً بایستی به درستی کار کند، تا قارچ بهتر رشد نماید.

کاشت توت فرنگی در گلخانه

کاشت گوجه فرنگی در گلخانه

به خاطر فروش بالای گوجه فرنگی و بالا بودن تقاضای این محصول از پر سود ترین گزینه ‌ها برای کشت‌ های گلخانه‌ ای به حساب می‌ آید. اما قبل از کشت آن ها بهتر است که خاک گلخانه ی شما حتماً بهداشتی یا به اصطلاح استریل باشد و علاوه بر آن به صورت قطره ‌ای آبیاری گردد، چرا که در چنین شرایطی فقط رشد گوجه فرنگی افزایش می ‌یابد. تنظیم دما در روز و شب نیز جزء مسائل مهمی است که هنگام کشت این محصول بایستی به آن دقت نمایید.

کاشت فلفل قرمز و سبز در گلخانه

این دو محصول جزو پر فروش ‌ترین‌ ها در بین مردم می ‌باشند. به همین خاطر کاشت آن ها در گلخانه می‌ توانند سود بالایی برای شما داشته باشند. فلفل برای رشد نیاز به آب و هوای مرطوب دارد و دمای آن نباید کمتر از پانزده و بیشتر از سی و پنج درجه باشد. چرا که بالا بودن حرارت لکه ‌هایی را بر روی آن به وجود می آورد.

پایین بودن آن نیز سبب از بین رفتن ریشه آن می ‌گردد. یکی از خوبی ‌های کشت این محصول نیاز نداشتن به فضای بزرگ می ‌باشد، بنابراین شما برای کاشت هر دو مدل آن می ‌توانید حتی از کارتن هم استفاده نمایید.

کاشت خیار در گلخانه

برای پرورش خیار حتماً بایستی به دو مسئله دما و رطوبت دقت کنید، چرا که اگر این دو فاکتور در حد تعادل قرار نگیرند، خیار با سرعت کمتری رشد خواهد کرد. این محصول نیز همانند گوجه فرنگی نیاز به یک خاک استریل و عاری از هرگونه آلودگی دارد که اغلب از خاک لومی شنی برای کاشت آن در گلخانه‌ ها استفاده می نمایند. زهکشی بودن خاک نیز می ‌تواند بر روند رشد خیار تاثیر بسزایی داشته باشد.

کاشت فلفل دلمه‌ ای در گلخانه

این محصول با توجه به این که تقاضای زیادی برای فروش دارد، اما کاشت آن دارای مراحل سختی است که اگر رعایت نشوند، سبب بیمار شدن محصول و آسیب رسیدن به آن می‌ شود. پس هنگام کشت آن باید نور، رطوبت و دمای هوای گلخانه را برای رشد بهتر آن تنظیم نمایید.

کاشت فلفل دلمه‌ ای در گلخانه

کاشت زعفران در گلخانه

برای کاشت این محصول دما و رطوبت اهمیت فراوانی دارند. چرا که اصلی‌ ترین قسمت این گیاه که همان پیاز آن است، باید در بهترین شرایط برای رشد قرار بگیرد و حداقل وزن این پیاز ها بایستی پانزده کیلوگرم باشد. علاوه بر آن تمیز بودن پیاز و نداشتن بیماری و آفت در آن بر رشد بهتر گیاه موثرند.

زعفران را باید هر سال در ماه خرداد کاشت، چرا که در این ماه پیاز زعفران در خواب است و رطوبت و دمای کافی را می‌ تواند در این زمان در خود برای رشد بهتر ذخیره نماید.

کاشت اسفناج در گلخانه

همان طور که می ‌دانید این محصول به خاطر مزایایی که دارد، زیاد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. علاوه بر آن زمان مورد نیاز برای رشد آن کم بوده و شما می ‌توانید بعد از کشت سریعاً آن را برداشت کنید. بنابراین این محصول برای کشت گل خانه ای گزینه ی مناسبی به شمار می آید‌.

کاشت اسفناج در گلخانه

نتیجه گیری:

من در این مقاله چند مورد از پر سود ترین محصولاتی که در گلخانه خود می ‌توانید بکارید را معرفی کردم. اما شما با توجه به نوع محصول و دانستن شرایط مورد نیاز برای کاشت آن و بازار هدف قادر هستید در بین آن ها مناسب ‌ترین را برای کشت انتخاب نمایید و از فروش آن نیز سود بالایی را به دست آورید. چنان چه در زمینه آشنایی با محصولات پر درآمد گلخانه ای نیاز به مشاوره داشتید، گروه فنی مهندسی گلخانه سازان می‌ توانند به شما کمک نمایند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *